reede, 5. juuni 2015

JmG valikkursuse grupiga Piusa-Meenikunno-Ilumetsa matkarajal

Lõppeval nädalal toimus Jõgevamaa Gümnaasiumis juba teist korda valikainete nädal, mille käigus minagi teist korda "Matkamise aluseid" läbi viisin. Esimesed kaks päeva olid sisustatud teoreetilise ja praktilise õppega koolis, millele järgnes kahepäevane matk. Vedasin noormatkajad ühte oma lemmikpaika, milleks on Kagu-Eesti Kuldne Kolmnurk ehk teisiti öeldes Piusa - Meenikunno - Nohipalu - Ilumetsa matkaradadele.

Matka marsruut

Elroni oranži rongiga saabusime Piusa jaama parasjagu keskpäeval. Tõttasime Piusa koobaste külastuskeskusesse, kus esmalt vaatasime filmi koobaste elustikust ja seejärel viidi meid lühiekskursioonile koobastesse. Edasi aga kotid selga ja matkale!

Grupipilt

Rada viis meid läbi karjääri ja edasi üle maantee metsa Marga küla suunas. Peagi jõudsime põldudevahelisele teele ja kolmveerand tunni möödudes tegime ka esimese peatuse. Veidi keha kinnitanud, jätkasime teed Hanikase küla suunas. Laskumine ojasängi ja tõus mäeveerule ja seal ta oligi. Pärast viimast külamaja viis tee meid taas metsavahele, kus RMK oli ulatusliku renoveerimise ette võtnud - tuleb vist lausa autobahn.
Reipa sammuga ja paari peatusega jõudsime viimaks Lepassaare - Veriora maanteele, kust Mustjärv juba kiviga visata oli. Laagriplats oli kesknädalale kohaselt tühi. Järgnev tegevus oli muidugi telkimine ja kokkamine - nagu ikka. Mõned võtsid ette ka ujumise, kuid vesi oli ikkagi külm - kaua nad seal vees vastu ei pidanud.

Musta ja valge järve vahel

Et õhtusööki allapoole raputada, kutsusin soovijaid jalutuskäigule Valgejärve äärde. Osa piirdus siiski jalgpallimänguga. Valgejärv oli siinsamas lähedal ja erinevalt tormituules Mustjärvest õhtuses vaikuses imekaunis.

Õhtune Valgejärv

Õhtu aga kulges omasoodu. Kujunes kaks lõket ja kaks seltskonda. Viimaks oli aeg niikaugel, et rahvas hakkas tasapisi telkidesse vajuma.
Äratus oli plaanis kell 8, kuid tüdrukute telkkond ärkas varakult ja pakkis oma telgigi kokku, nii et ronisin minagi välja süüa tegema.

Tundmatu autori foto peakokast
Igatahes saime plaanitust varem (poole kümneks) laagri kokku ja teise matkapäevaga alustada. Esialgu viisid jalad meid veidi mööda eilset teed tagasi, siis aga keerasime Meenikunno raba poole ja tõusime Liipsaare mõhnastikule.

Kauneimad rajad on ikka männimetsas!

Esmalt ronisime vaatetorni ja heitsime pilgu üle hommikuse raba, seejärel aga laskusime renoveeritud laudteele ja võtsime suuna Päikeseloojangu majale.

Peatus Suure Soojärve ääres
Pärast raba ületamist Valgejärveni jõudnud, tabas meid väike vihmapilv. Veetsime selle turvaliselt matkamajakeses. Järgnes teise päeva pikim käiguvahe - 4 km Rebasmäe allikani.

Suunaviidad Rebasmäe allika teeotsas

Pärast allika külastamist leidsime end vaid pooleteise kilomeetri järel Ilumetsa meteoriidikraatrite juurest. Kuigi mõned olid juba üsna väsinud, õnnestus mul siiski meelitada osa Põrguhauda läbima.

Põrguväravad
Äkki tuli meelde, et peaks ikka matka lõpus grupipildi ka tegema. Olgu siis siinkohal ka matkaliste nimedki üles loetud. Tagumises reas (vasakult): Ingrid, Hans Kristjan, Jürgen, Remo, Mathias, Mihkel, Marnet, Kristjan, Märt, Karl, Kadri;  esireas: Karli, Martin, Sigrid, Kerlyn, Kermo, Jaanus, Kristo, Neeme.

Grupipilt

Kraatritest jäi Ilumetsa raudteejaamani veel vaid üks kilomeeter. Rongi pidime ootama pea kaks tundi. Elasime isegi pisikese äikesehoo üle.
Minu blogi sai seekord lühikesepoolne, sest tegin piltide asemel videolõike ja neist kokkupandud filmike on siin.

Järgmisel päeval tegid kõik telkkonnad oma matkablogid, mida võib vähemalt praegu alltoodud linkidelt leida.